Gospodarka odpadami
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Wojnicz
Od dnia 1 stycznia 2012 roku, obowiązuje znowelizowana ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w ramach tej ustawy, przedsiębiorca zamierzający na terenie Gminy Wojnicz prowadzić działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Burmistrza Wojnicza.
Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy, który powinien zawierać:
- pełną nazwę firmy, oznaczenie siedziby i adres lub imię i nazwisko oraz adres przedsiębiorcy;
- numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Do wniosku o wpis do rejestru dołącza się:
1. dowód uiszczenia opłaty skarbowej określonej na podstawie załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, część I ust. 36 pkt 9a (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 z późniejszymi zmianami):
- za uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wynosi 50,00 zł,
- za zmianę wpisu wynosi 25,00 zł,
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17,00 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
2. oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać:
- na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Wojniczu: 38 85890006 0010 0850 0202 0221
Tytuł wpłaty: Opłata skarbowa za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej podmiotu wykonującego działalność na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Uwaga!
Przedsiębiorcy, którzy w dniu wejścia w życie nowelizacji ustawy (01.01.2012 r.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych, są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej. Zwolnienie z opłaty skarbowej wynika z art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 152 poz. 897). Mogą oni również wykonywać działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2012 r. bez uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej (art. 14 ust. 1 w/w ustawy).