• Przejdź do głównej nawigacji
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do głównego paska bocznego
Miasto i Gmina WOJNICZ

Miasto i Gmina WOJNICZ

Oficjalna strona Miasta i Gminy WOJNICZ

  • Aktualności
  • Mieszkaniec
    • Kalendarz wydarzeń
    • Sprawy urzędowe
    • Wybory Sołeckie
    • Oświata
    • Środowisko i rolnictwo
    • Organizacje pozarządowe
    • Kultura
    • Strategia rozwoju
    • Polityka środowiskowa
    • Sport
    • Rewitalizacja
  • Załatw sprawę
  • Inwestor
    • Charakterystyka gospodarcza
    • Inwestycje miejskie – UE
    • Nieruchomości
    • Przetargi
    • Poradnik przedsiębiorcy – Jak założyć firmę
    • Kącik Przedsiębiorcy
    • Zielony Park Przemysłowy
    • Inwestorzy
  • Turysta
    • Herb i hymn Wojnicza
    • Historia
    • Atrakcje
    • Baza turystyczna
    • Galerie
  • Pokaż pole wyszukiwania
Ukryj pole wyszukiwania
Strona główna/Aktualności/NOWE ZASADY SKŁADANIA WNIOSKÓW W ARiMR

NOWE ZASADY SKŁADANIA WNIOSKÓW W ARiMR

Od 2018 r. zmianie uległy zasady ubiegania się o dopłaty bezpośrednie. Jest to związane z rozporządzeniem KE z 2014 r., które nakazuje krajom członkowskim wdrożenie tzw. geoprzestrzennego formularza wniosku. Wnioski składane będą w formie elektronicznej. Służy do tego aplikacja eWniosekPlus, dostępna od 15 marca na stronie internetowej www.arimr.gov.pl.
 
Aby ułatwić rolnikom złożenie wniosków przez internet, Agencja przygotowała nową aplikację eWniosekPlus. Jest ona przejrzystsza, prostsza i bardziej intuicyjna niż poprzednia.
Aplikacja eWniosekPlus prowadzi rolnika przez cały proces składania wniosku. Wypełnianie wniosku rozpoczyna się od wyrysowania upraw na działkach referencyjnych (ewidencyjnych) spersonalizowanych na podstawie wniosku o przyznanie płatności na rok 2017
lub na dodanych nowych działkach referencyjnych. Po wyrysowaniu uprawy rolnik zaznacza płatność, o którą ubiega się do danej uprawy. Może dodać niezbędne załączniki, a pozostałe dane we wniosku wypełniane są automatycznie przez aplikację.
 
Celem wprowadzenia takiej formy składania wniosków jest przede wszystkim:

  • zapobieganie błędom popełnianym przez beneficjentów podczas zgłaszania powierzchni użytków rolnych;
  • wzrost skuteczności administracyjnych kontroli krzyżowych;
  • dostarczenie bardziej dokładnych informacji przestrzennych, przekazanych za pomocą formularzy geoprzestrzennego wniosku o przyznanie pomocy, a co za tym idzie, bardziej wiarygodnych danych do celów monitorowania i oceny.

Dodatkowo, kontrole wstępne przeprowadzone w aplikacji eWniosekPlus pozwolą
na skorygowanie danych w terminie składania wniosków, bez ryzyka kar wynikających między innymi z przedeklarowania powierzchni spowodowanego deklaracją powyżej maksymalnego kwalifikowanego obszaru – MKO (dawny PEG), deklarowania tej samej powierzchni przez więcej niż jednego rolnika.
 
Jak skorzystać z aplikacji eWniosekPlus
 
Krok pierwszy to zalogowanie się do systemu informatycznego ARiMR.
Rolnicy, którzy posiadają login i kod dostępu do aplikacji eWniosek (aplikacja działająca
w latach 2015-2017) będą mogli zalogować się do aplikacji eWniosekPlus.
Rolnicy nie posiadający loginu i kodu dostępu, przy pierwszym logowaniu do aplikacji eWniosekPlus muszą podać trzy dane weryfikacyjne:

  • numer identyfikacyjny (numer producenta nadany przez ARiMR),
  • kwotę ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR, zrealizowanego w roku 2017
    (w przypadku braku płatności w roku 2017 należy wprowadzić wartość 0),
  • 8 ostatnich cyfr numeru rachunku bankowego (numer rachunku bankowego zgodny
    z numerem w ewidencji producentów ARiMR).

Wskazane jest również podanie adresu e-mail, na który będą przekazywane powiadomienia.
Po poprawnej weryfikacji system automatycznie założy konto oraz pozwoli na wprowadzenie indywidualnego hasła celem zapewnienia możliwości ponownego logowania do systemu.
 
Krok drugi to wypełnienie wniosku o przyznanie płatności na rok 2018 z wykorzystaniem podpowiedzi wyświetlanych na bieżąco i dołączenie wymaganych dokumentów. Aplikacja automatycznie sprawdzi, czy wszystkie pola obowiązkowe we wniosku zostały wypełnione i czy wniosek został wypełniony poprawnie.  
 
Krok trzeci to wysłanie wniosku i pobranie potwierdzenia.
 
Zgodnie ze zmianami w ustawie o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw, w 2018 r., zamiast wniosku o przyznanie płatności bezpośrednich i płatności niezwiązanej do tytoniu, rolnik może złożyć oświadczenie, w którym potwierdzi brak zmian.
Rolnik może złożyć Oświadczenie zamiast wniosku, jeżeli zawarta we wniosku złożonym
w roku 2017 powierzchnia gruntów ornych wynosiła mniej niż 10 ha i ubiegał się on wyłącznie o:

  • jednolitą płatność obszarową, płatność za zazielenienie, płatność dodatkową, płatność związaną do powierzchni uprawy chmielu, płatność do owiec, płatność do kóz, płatność niezwiązaną do tytoniu,
  • płatności dla obszarów z ograniczeniami naturalnymi lub innymi szczególnymi ograniczeniami (płatność ONW) (PROW 2014-2020),
  • wypłatę pomocy na zalesianie (PROW 2007-2013),
  • premię pielęgnacyjną i premię zalesieniową (PROW 2014-2020).

 
W przypadku złożenia oświadczenia uznaje się, że rolnik złożył na 2018 r. wniosek
o przyznanie tych płatności bezpośrednich i płatności niezwiązanej do tytoniu, o które ubiegał się w poprzednim roku.
Oświadczenie składa się w terminie od dnia 15 lutego do dnia 14 marca 2018 r.
na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Termin na złożenie oświadczenia nie podlega przywróceniu.
 
Złożenie wniosku w formie papierowej będzie możliwe wyłącznie dla tych rolników,
którzy nie są w stanie złożyć wniosku w wersji elektronicznej i jednocześnie nie mogą skorzystać z pomocy doradców (Ośrodek Doradztwa Rolniczego oraz Izba Rolnicza),
bądź z pomocy technicznej, zapewnionej w Biurze Powiatowym ARiMR.
 
 
Dodatkowe informacje:
– na stronie internetowej www.arimr.gov.pl;
– pod bezpłatnym numerem infolinii 800-38-00-84.
 

Autor:
admin
Opublikowano:
15 lutego 2018

Kategorie: Aktualności

Pierwszy Sidebar

Ogłoszenia

Ostrzeżenie meteorologiczne

Zaproszenie na warsztat refleksyjny w ramach ewaluacji wewnętrznej LSR LGD Dunajec-Biała

Weź udział w projekcie „Praca z POWER-em!”

Darmowa pomoc prawna dla mieszkańców Powiatu Tarnowskiego

LGD Dunajec – Biała informuje o unieważnieniu naborów

Ostrzeżenie meteorologiczne

zobacz wszystkie ogłoszenia

Przydatne linki

logo Małopolskiego Urzedu Wojewódzkiego
logo Głównego Urzędu Statystycznego
logo Wyborów Do Organów Jednostek Pomocniczych
baner przedstawiający koronawirusa
logo Karty Duzej Rodziny
baner graficzny Funduszu Dróg Samorządowych
baner graficzny Nieodpłatnej Pomocy Prawnej
logo Związku Samorządów Polskich
baner Stypendia sportowe
logo Programu Czyste Powietrze
baner programu OZE
logo Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska

Stopka

Urząd Miejski w Wojniczu

Rynek 1
32-830 Wojnicz

tel. 14 6790 – 108
fax 14 6790 – 100

um@wojnicz.pl
www.wojnicz.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2021 · Urząd Miejski w Wojniczu · Gmina Wojnicz · Zaloguj się

Godziny urzędowania

Poniedziałek – piątek: 7.30 – 15.30
Środa – dzień wewnętrzny

logo Biuletynu Informacji Publicznej
logo ePUAP
  • polski
  • Mapa strony
  • Polityka Prywatności RODO oraz Cookies
  • Deklaracja dostępności
  • Monitoring
  • O serwisie
RODO: W związku z rozpoczęciem obowiązywania przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ogólne rozporządzenie o ochronie danych, informujemy, że od dnia 25 maja 2018 r. na naszym portalu obowiązuje zaktualizowana Polityka Prywatności. COOKIES: Nasz Portal wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania portalu do potrzeb użytkownika. Więcej informacji o RODO oraz cookies wykorzystywanych na Portalu znajdziesz klikając w poniższy przycisk.ZgodaPolityka prywatności